Fitrah Islami Online

Penyebar Ilmu dan Maklumat Islami

Kenapa hudud tidak dapat di laksanakan

E mail dari: Azahari Ismail (azarmc123@yahoo.com)

Maaf. Saya juga kurang arif bab hudud ni. Sama ada ianya wajib dilaksanakan atau tidak tu diluar kemampuan ilmu saya. Cuma saya mahu jelaskan di sini kalaulah umat Islam di negara ini ingin sangat dilaksanakan hudud ianya mesti mempunyai ‘political will’. Saya tidak berharap sangat kepada parti-parti politik nak laksanakan hudud kerana politikus-politikus ni boleh menjual apa sahaja baik nama Melayu atau Islam untuk menang.

Kemeluatan saya suatu ketika kepada UMNO tidak boleh diubati dengan menyokong PAS kerana PAS juga gagal seperti UMNO dalam pelaksanaan hudud. Setahu saya undang-undang syariah adalah kuasa kerajaan negeri. Kelantan dan Kedah di perintah PAS waktu ini. Dulu Terengganu dan pernah sekali mereka bertakhta di Perak. Mereka tidak pernah pun nak laksanakan hudud bahkan menunding jari kepada UMNO kerana mereka dakwa UMNO akan gagalkan mereka. Kitapun percaya dan takbirrrr! sekuat hati supaya UMNO musnah. Kegembiraan kita atas kemenangan PR dulu tidak kekal lama apabila PAS menjelaskan pendirian hudud mereka secara rasmi di dalam DUN Perak oleh bekas menteri besar Nizar.

Sila click kenyataan kerajaan negeri PAS di DUN Perak di sini http://www.youtube.com/watch?v=VKZRdROmaL4. Wah bukan main kuat DAP bertepuk tangan. Yang menangis adalah kita….kita orang Melayu ni hah. Sokong kiri hampeh sokong kanan pun bapak lagi hampeh, siap cakap dalam DUN. Takkan bulu roma korang tak meremang tengok video tu? Kalau tak meremang tu silalah tanya iman anda kerana dikhuatiri kiblat anda terpesong. Saya meremang kerana saya juga menyokong mereka dalam PRU12.

Politikus-politikus ni semua sama sahaja. Kita semua akan tertipu kalau kita berimamkan mereka.

Nasihat saya, kalau nak cari Islam, jangan cari dalam parti politik. Carilah dalam Islam. Paling penting cari Islam dalam hati kita. Parti politik tidak dapat menambah iman kita bahkan mungkin membusukkannya. Walau setinggi mana serban kita sekali pun tiada jaminan kita lebih Islam dari orang lain apatah lagi memimpin.

kalau nak berjuang kerana agama, berjuang atas nama Islam bukan atas nama PAS. Ini adalah kerana sekiranya terdapat pesongan perjuangan dalam PAS, kita masih boleh mengkritik mereka kerana kiblat kita bukanlah bendera bulan itu tetapi Islam adalah kiblat kita. Sekiranya pula suatu hari UMNO pula memperjuangkan Islam lebih baik dari PAS, kita juga bebas menyokong UMNO juga kerana kiblat kita bukan keris itu tetapi Islam. Apalah ada pada nama parti Islam kalau setakat pada namanya, apalah ada pada nama parti Melayu kalau setakat pada namanya.

DAP yang tepuk tangan. Aku yang menangis. Masalah Islam bukan terletak di tangan parti politik itu tetapi terletak di tangan kita!

Jauhi fitnah dan busuk hati

Wallahualam.

31/05/2011 Posted by | Politik dan Dakwah | 3 Comments

   

%d bloggers like this: